Lentetocht 2021

Gratis wandeling aangeboden door wandelclub De Pajotten Hekelgem VZW)2021

OPGEPAST!

De wandeling kan maar doorgaan als IEDEREEN zich aan de voorgeschreven maatregelen ter bestrijding van de COVID-19 pandemie houdt.

Voor Roosdaal en Liedekerke zijn die:

Wandelen kan met max. 4 personen. Iedereen ouder dan 12 jaar moet een mondmasker bij zich hebben en het gebruiken waar het verplicht is en waar   de tussenafstand van 1.5 m niet kan gerespecteerd worden. Op de vertrekplaats moet het mondmasker verplicht gedragen worden.

De wandelaars dienen zich ook aan het verkeersreglement te houden.

Wanneer:      Het parcours is permanent bepijld van zaterdag 27 maart 2021 tot en met zondag 11 april 2021.

Waar:             Vertrek is aan de parking van de zaal “De Kluis” Kapelleweide 13 in Roosdaal (Ledeberg). Dit is                                                   waar normaal onze Lentetocht start.

Afstanden:    De 6 Km is 6,9 Km en de 12 Km is 11,8 Km
                     De parcours zijn helaas niet toegankelijk voor rolwagens. Het is een natuurwandeling en op sommige

plaatsen kan het modderig zijn en is het mogelijk dat we bij overvloedige regenval het traject moeten                                   aanpassen. De afstanden verschillen van die in het clubblad staan omdat er nog vele paadjes onbegaanbaar                       zijn.

De wandelaars kunnen gedurende de ganse periode vrij vertrekken. Er is geen inschrijving en ook geen catering. Helaas   is er met de corona maatregelen ook geen cafébezoek mogelijk. Dus zorg voor voldoende drank en eten! Ongeveer   halverwege is er wel de mogelijkheid om van een ijsje te genieten in de Smulhoeve. Open vanaf 13u00, donderdag gesloten.

Beide parcours vertrekken langs de nieuwe woonwijk Profetenberg. Langs smalle wegeltjes komen we in Kattem. Dan nog wat stijgen en we zijn op het   hoogste punt van de wandeling.  Van daarboven hebben we een mooi zicht op het Pajottenland en Liedekerke.

Via een rustige asfaltweg dalen we dan naar de vallei van de Palitsebeek. Onderweg komen we voorbij de Smulhoeve. We zijn dan in Liedekerke en het   asfalt wordt geruild voor een smalle veldweg. Even verder komen we aan de splitsing. De 12 Km stappers gaan dan door het land van” Knot, de     Palitsekoning” en komen zo aan het zwembad van Liedekerke. Langs de Palitsebeek is het nog te drassig, maar door de Okegemse Meersen kan er al   gestapt worden.

We komen zo in de buurt van het centrum van Pamel en het einde is dan in zicht! Er moet wel nog een “beklimingske” gedaan worden hé!

De 6 Km stappers gaan na de splitsing een stukje over de plankjes door het Bronbos van de Palitsebeek en komen via Aldriezen terug in Ledeberg. Ze maken samen met de 12 Km-stappers wel nog een ommetje langs de rand van het centrum van Pamel.

Volg de onderstaande link en krijg al een voorsmaakje van onze Lentetocht.

•   Hierbij de respectievelijke  gdb en gpx bestandjes

gpx 6km                gpx 12 km                gdb 6 km              gdb 12 km

Een overzicht van onze corona-wandelingen zijn terug te vinden onder “Diversen ” en dan ” Onze Corona-wandelingen”.