Wandelweekend 2023 van vrijdag 22 tot maandag 25 september 2023

Nu het jaar 2023 goed van start is gegaan, wordt het tijd om aandacht te besteden aan de activiteiten van het komende werkjaar.

Naast onze eigen ingerichte wandelingen is het wandelweekend toch iets dat onze volle aandacht verdient. Op vraag van heel wat leden trekken we terug richting Duitsland namelijk naar Burg-Reuland en verblijven er in hotel/restaurant Burg-Hof. Dit van vrijdag 22 tot maandag 25 september 2023. Website van het hotel: https://hotelburghof.be/.
De gemeente Burg-Reuland bevindt zich in de Oostkantons op het drielandenpunt België -Duitsland – Groothertogdom Luxemburg.  Het behoort tot de provincie Luik en maakt deel uit van de Belgische Eifel.
De gemeente telt bijna 4000 inwoners. De fusiegemeente is genoemd naar het kasteel Burcht-Reuland. Deze kasteelruïne is nog steeds een bezienswaardigheid. Er is ook de ongerepte natuur en de vele wandelwegen in de buurt van het hotel.

Op basis van halfpension bedragen de verblijfkosten 230 euro per persoon in een tweepersoonskamer en 245 euro in een éénpersoonskamer. Er moet geen toeristentaks betaald worden en de parking aan het hotel is gratis. Wie interesse heeft om met ons deze prachtige omgeving van Burg-Reuland te gaan verkennen dient zich in te schrijven bij Veerle ( lievensveerle@telenet.be )  voor 1 maart 2023. De inschrijving is pas definitief na betaling van het voorschot van 100 euro per persoon op rekening BE77 0018 8404 4942 van Wandelclub De Pajotten Hekelgem VZW. De eindafrekening dient betaald te worden tegen 1 juli.

Over het programma kan momenteel nog niet zoveel medegedeeld worden. Dagelijks worden er verschillende wandelingen georganiseerd wat afstand en moeilijkheidsgraad betreft. Naast de wandelingen zorgen we voor een aantal andere activiteiten en bezoeken. Hierover kunnen we pas meer uitleg geven na de verkenning doo het bestuur. Het volledige programma volgt later maar hopelijk hebben jullie er heel veel zin in om mee te gaan.

Uw reis-cooödinatrice Veerle

Voorstelling van de streek : https://reuland-ouren.be/nl/